1. خانه
  2. »
  3. وبلاگ
  4. »
  5. شرایط تحصیل و کار کشورها
  6. »
  7. ویزای تحصیل در لوکزامبورگ + شرایط...

ویزای تحصیل در لوکزامبورگ + شرایط و مدرک زبان 2023

تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط ویزای تحصیلی و مدرک زبان
فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید
    Scroll to Top

    برای تحصیل در لوکزامبورگ، به ویزای تحصیلی این کشور نیاز است. می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای تحصیل در لوکزامبورگ در این مطلب پیدا کنید. ممکن است در جستجوی اطلاعاتی در مورد نحوه و شرایط پذیرش تحصیلی برای مهاجرت به لوکزامبورگ و یا جامعه لوکزامبورگ باشید. تمام موارد مربوط به اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ در این پست مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پس با تیم آیلتس آزمون تا آخر این مقاله همراه باشید.

    معرفی لوکزامبورگ

    به طور رسمی، این کشور کوچک را دوک نشین بزرگ لوکزامبورگ می نامند که توسط کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان احاطه شده است. در این کشور زیبا به 3 زبان صحبت می شود، یعنی فرانسوی، آلمانی و یک گویش آلمانی به نام لوکزامبورگی. در زندگی روزمره نیز فقط علائم راهنمایی و رانندگی به زبان فرانسوی هستند و زبان انگلیسی زبان رایج این کشور است.

    یکی از کوچکترین کشورهای اروپا با جمعیتی کمتر از 600000 نفر است که اتباع خارجی 48 درصد از جمعیت را آن را تشکیل می دهند و اکثریت آنها نیز برای شرکت های بین المللی کار می کنند. لوکزامبورگ تنها 82 کیلومتر طول و 57 کیلومتر عرض دارد. این کشور دارای اقتصادی پیشرفته و یکی از کشورهاییست که بالاترین تولید سرانه ناخالص ملی را دارد.

    دسترسی به لوکزامبورگ نیز بسیار راحت است. از بسیاری از مقاصد اروپایی نزدیک می توانید به آن برسید و علاوه بر آن یک قطار سریع السیر نیز مسافران را از پاریس به لوکزامبورگ جابجا می کند. از جاذبه های این کشور می توان به معماری، تاریخ، فرهنگ و غذای آن اشاره کرد. بیرون از پایتخت این کشور که آن هم لوکزامبورگ نام دارد، حومه‌های زیبا و مناظر دیدنی، جنگل‌ها، قلعه‌ها و چندین شهر کوچک اما مسحور کننده و جذاب وجود دارند.

    این کشور دارای چندین دانشگاه در زمینه ها و رشته های مختلف علمی است که می توان به دانشگاه لوکزامبورگ، دانشگاه بهداشت و ورزش لونکس، مدرسه کسب و کار لوکزامبورگ، دانشگاه تجارت اروپایی، دانشگاه قلب مقدس (SHU) و غیره اشاره نمود. اکثر دانشگاه های این کشور دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که همین امر مورد استقبال بسیاری از دانشجویان اروپایی نیز قرار گرفته است.

    چطور برای ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اقدام کنیم؟

    اگر یک دانشجوی بین المللی هستید و قصد دارید در یک دوره تحصیلی در لوکزامبورگ که بیش از 90 روز طول می کشد شرکت کنید، باید ویزای دانشجویی دریافت نمایید. مقامات کنسولگری برای دانشجویانی که مدرسه عالی به آنها اجازه پذیرش در لوکزامبورگ را می دهد ویزای طولانی مدت صادر می کنند. این ویزای دانشجویی برای هر کسی که برای تحصیل در مقطع دکتری یا انجام تحقیقات به این کشور سفر می کند نیز معتبر است.

    ابتدا باید درخواستی برای پذیرش به موسسه مورد نظر خود در لوکزامبورگ ارسال کنید. پس از اینکه دانشگاه درخواست شما را مورد پذیرش قرار داد ، به سفارت برای شروع پروسه ویزا برای تحصیل خود در لوکزامبورگ، باید مدارکی را که در بالا به آنها اشاره شد، جمع آوری کنید.

    متقاضیان موفق پس از ارائه مدارک به طور کامل و اخذ پذیرش، ویزای دانشجویی دریافت خواهند کرد که به آنها این امکان را می دهد تا برای ادامه تحصیل وارد کشور شوند. پروسه ویزا معمولاً بین سه تا شش هفته طول می کشد که البته این پروسه برای دانشجویان ایرانی کمی طولانی تر خواهد بود و بستگی به متغیرهای مختلف خواهد داشت. نکته دیگر اینکه، همه دانشجویان خارجی باید به محض ورود به لوکزامبورگ، مجوز اقامت خود را از اداره مهاجرت محلی دریافت کنند.

    مدارک ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

    مدارک ویزای تحصیلی لوکزامبورگ بسته به شهروندی و کشور مبدا برای دانشجویانی که می خواهند در لوکزامبورگ تحصیل کنند کمی متفاوت خواهد بود با اینحال مدارک کلی درخواست تحصیل در لوکزامبورگ به شرح زیر است:

    1. فتوکپی پاسپورت شما که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
    2.  2 قطعه عکس سایز پاسپورت نامه پذیرش بدون قید و شرط از دانشگاه.
    3. نامه ای از دانشگاه مبنی بر تایید دریافت پرداخت.
    4.  کپی گواهینامه دبیرستان، کالج و دانشگاه.
    5.  ضمانت نامه با امضای حامی و دانشجو مبنی بر اینکه اسپانسر کلیه هزینه های دانشجو را تقبل می کند و دانشجو هرگز برای حمایت مالی یا بورسیه تحصیلی به هیچ شخص یا موسسه ای (از جمله دانشگاه) مراجعه نخواهد کرد که توسط دفتر اسناد رسمی نیز تایید شده باشد.
    6.  صورت حساب بانکی تایید شده رسمی برای 3 ماه گذشته.
    7. رضایت نامه والدین اگر کمتر از 18 سال دارید. که باید ممهور به مهر دفتر اسناد رسمی یا دادگاه باشد.
    8. شناسه حامی، فتوکپی کارت ملی حامی یا پاسپورت بین المللی یا گواهینامه رانندگی.
    9.  “کارت واکسیناسیون” برای بیماری های تب زرد و حصبه.
    10. رزرو پرواز
      مهم است که قوانین مهاجرت و ویزای لازم را که مختص به خودتان است بررسی کنید. مطمئن شوید که شرایط لازم برای تایید ویزا را برآورده کرده اید و سپس به سفارت یا کنسولگری لوکزامبورگ برای ویزا درخواست دهید. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا یا منطقه کشورهای EEA باید شرایط زیر را برای دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ رعایت کنند.

    • نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در لوکزامبورگ.
    • رسید شهریه برای دوره ثبت نام شده.
    • پاسپورت بین المللی یا سند مسافرتی با حداقل 6 ماه اعتبار
    • اثبات وجوه به صورت یک صورت حساب بانکی که هزینه های تحصیلی و زندگی در طول تحصیل را پوشش می دهد.
    • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
    • سند بیمه سلامت
    • برنامه سفر با بلیط رفت و برگشت که نشان دهنده تاریخی است که دانشجو پس از اتمام دوره خود قصد خروج از کشور را دارد.

    مدرک زبان تحصیل در لوکزامبورگ

    مهم است که بدانید لوکزامبورگ یک کشور دو زبانه است و در نتیجه، زبان های تدریس مختلفی برای دوره های دانشگاهی وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که، دانشجویان ملزم به ارائه مدرکی دال بر مهارت زبان خود هستند. برخی از پرکاربردترین زبان های تدریس در لوکزامبورگ عبارتند از انگلیسی، فرانسوی و آلمانی که بسته به رشته انتخابی متفاوت خواهند بود.

    یکی از مدارک زبان مورد پذیرش دانشگاه های لوکزامبورگ مدرک آیلتس است. حداقل نمره آیلتس 6 برای اکثر دوره ها و رشته های تحصیلی در لوکزامبورگ مورد نیاز است.

    جمع بندی

    تحصیل در لوکزامبورگ به عنوان دانشجوی بین المللی دارای شرایط و مدارکی است که حتما می بایست نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنید. مدارکی همچون فتوکپی پاسپورت، مدرک زبان، مدرک دانشگاهی یا دیپلم دبیرستان و گواهی حساب بانکی از مهمترین مدارک مورد ارائه می باشند. 

    نمره زبان برای تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ مورد دیگریست که تاثیر بسزایی در پذیرش و گرفتن ویزای تحصیلی لوکزامبورگ خواهد داشت. نمره آیلتس 6 حداقل نمره مورد نیاز شما برای تحصیل در این کشور کوچک و زیباست.

    سوالات متداول تحصیل در لوکزامبورگ

    بله. برای تحصیل در لوکزامبورگ به ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز دارید.

    بسته به برخی شرایط از جمله کشور مبدا متفاوت است. اما بطور کلی پروسه ویزای تحصیلی لوکزامبورگ 2 الی 3 ماه طول خواهد کشید.

    برای تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ مدارک زبان مختلفی مانند آیلتس، تافل و آزمون های کمبریج مورد پذیرش هستند.

    حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در لوکزامبورگ نمره آیلتس 6 است.

    به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

    (22 نظر) – 5 از 5

    مقالات مرتبط

    4 دیدگاه دربارهٔ «ویزای تحصیل در لوکزامبورگ + شرایط و مدرک زبان 2023»

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیمایش به بالا