1. خانه
  2. »
  3. وبلاگ
  4. »
  5. آیلتس
  6. »
  7. نمره آیلتس کشورها
  8. »
  9. نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه...

نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های سوئد

نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های سوئد
فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب، یک سربرگ اضافه کنید
    Scroll to Top

    برای تحصیل در سوئد چه مدرک زبان یا نمره آیلتسی نیاز است؟

    حداقل نمره آیلتس یا مدرک زبان برای تحصیل در سوئد نمره ی آیلتس 5.5 است. با اینحال، شرایط مدرک زبان برای دانشگاه های سوئد با توجه به رشته و مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی است و چنانچه متقاضی قصد اخذ پذیرش در دوره های انگلیسی زبان را دارد باید مدرک زبان خود را به دانشگاه مربوطه ارائه دهد.

    در دانشگاه های سوئد بیش از 1000 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود که یکی از شرایط پذیرش از دانشگاه های برتر سوئد مدرک زبان یا نمره آیلتس است که در ادامه به برخی از دانشگاه ها و نمرات آیلتس مورد نیاز آن ها اشاره کرده ایم.

    نام دانشگاه نمره آیلتس
    دانشگاه کارولینسکا نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه لوند نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه اوپسالا نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه استکهلم نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه گوتنبرگ نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه سلطنتی فناوری KTH نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه چالمرز نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه لینشوپینگ نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشگاه امئو نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد
    دانشکده اقتصاد استکهلم نمره کل 7 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 6 باشد
    دانشگاه علوم کشاورزی سوئد نمره کل 6.5 و هیچ مهارتی نباید کمتر از 5.5 باشد

    چرا تحصیل در سوئد؟

    سوئد کشوری در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی است که بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی مردم این کشور سوئدی است، با این وجود ۸۹ درصد از مردم سوئد به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند. سوئد با دارا بودن اقتصاد پویا ، برابری اجتماعی، سیستم آموزشی پیشرفته، مشارکت صنعتی و پشتیبانی از دانشجویان بین المللی همواره مقصدی مناسب و محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است.

    سیستم آموزش عالی در سوئد به دو دسته تقسیم می شود که شامل دانشگاه و کالج دانشگاهی می گردد با این حال تفاوت چندانی بین آن ها وجود ندارد. در سیستم آموزشی سوئد تاکید و تشویق بر کار گروهی و همکاری از اولویت بسیار بالایی برخوردار است که این امر موجب تجربه اندوزی و کسب مهارت های خاص برای دانشجویان می گردد.

    مقاطع و بورسیه تحصیلی سوئد

    تحصیل در مقطع کارشناسی

    دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی حدود 100 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می کنند. مدت زمان تحصیل در این مقطع نیز سه سال است.

    متقاضی برای دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع می بایست ترجمه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات سه سال آخر دبیرستان خود را برای دانشگاه مربوطه ارسال نماید. همچنین در کنار این مدارک، داشتن انگیزه نامه و مدرک زبان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه جز الزامات می باشد.

    البته باید این نکته را در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی رایگان نمی باشد و دانشجویان با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر باید شهریه پرداخت کنند.

    دانشجویان پس از دریافت پذیرش تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی اجازه کار دانشجویی هفته ای 10 ساعت را هم خواهند داشت.

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

    دانشگاه های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد با ارائه بیش از 900 رشته آموزشی به زبان انگلیسی، این امکان را به متقاضیان می دهند تا به تحصیل در دوره ها و رشته های مختلف بپردازند.

    مدت تحصیل در این مقطع یک تا دو سال است. در کارشناسی ارشد یک ساله، دانشجو موظف به گذراندن 60 واحد درسی به همراه ارائه پایان نامه می باشد. هدف از این دوره تکمیل دوره کارشناسی و پیشرفت حرفه ای در زمینه تحصیل است و چنانچه متقاضی علاقه مند به ادامه تحصیل باشد می تواند برای مدرک کارشناسی ارشد دو ساله نیز اقدام نماید. در دوره کارشناسی ارشد دو ساله دانشجو موظف به گذراندن 120 واحد درسی و همچنین ارائه پایان نامه است.

    تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به صورت 75% کار درسی و 25% تحقیق بر روی پروژه پایان نامه می باشد. غالبا در هر دوره دانشجو باید پایان نامه ای که مرتبط با رشته ی در حال تحصیل اوست و عموما یک کار تحقیقاتی و عملی است را جهت فارغ التحصیلی ارائه دهد.

    دانشجویان پس از دریافت پذیرش تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار دانشجویی هفته ای 20 ساعت را هم خواهند داشت .

    تحصیل در مقطع دکترا

    تحصیل در دانشگاه های سوئد در دوره دکترا به زبان انگلیسی است و دوره تحصیل در این مقطع حدود 4 سال به طول می انجامد. در دوره دکتری تمرکز بر پژوهش و تحقیق می باشد و دانشجوی دکتری بیشتر وقت خود را صرف تحقیقات پایان نامه خواهد نمود.

    بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا مهم ترین و اصلی ترین بورسیه کشور سوئد محسوب می شود. به همین دلیل است که دانشجویان برای تلاش در گرفتن این بورسیه ها رقابتی تنگاتنگ دارند. با اخذ این بورسیه تحصیلی شرایط بسیار ایده آلی برای دانشجویان بین المللی فراهم می گردد. به طوریکه در طول تحصیل، ماهانه مبلغ دو هزار یورو کمک مالی به دانشجو پرداخت می شود که خود بخش بزرگی از هزینه ها را کاهش می دهد.

    دانشجویان پس از دریافت پذیرش تحصیلی سوئد در مقطع دکتری اجازه کار دانشجویی هفته ای 30 ساعت را هم خواهند داشت .

    نمره آیلتس سوئد

    بورسیه تحصیلی سوئد

    در سوئد بورسیه های متفاوتی جهت کمک در هزینه های تحصیل و گاها زندگی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می گردد که در برخی مواقع از طرف شرکت های سوئدی و یا از طرف دولت می باشد.

    دریافت بورسیه تحصیلی قبل از اخذ پذیرش برای دانشجویان ایرانی ممکن نیست. در حال حاضر این نوع بورسیه شامل دانشجویان کشورهای خاصی می شود که در گروه کشورهای کم درآمد، دچار بحران اقتصادی و یا جنگ هستند. دانشجویان ایرانی نیز باید برای دریافت بورسیه تحصیلی از طریق دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. البته درخواست برای این بورسیه ها، پس از اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه میسر خواهد بود. 

    اخذ بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی معمولا محدودتر بوده و متقاضیان به راحتی قادر به دریافت آن نخواهند بود. اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس بیشتری در دریافت بورسیه برای دانشجویان ایرانی وجود خواهد داشت. از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی سوئد پس از اخذ پذیرش از دانشگاه می توان به معدل و نمرات بالا، رزومه تحصیلی عالی و قوی و نمره زبان بالا اشاره نمود.

    جمع بندی تحصیل در سوئد

    سیستم آموزشی عالی و در پی آن امتیاز اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات، دانشگاه های سوئد را یکی از گزینه های مناسب و محبوب برای دانشجویان از کشورهای مختلف و به ویژه دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است.

    کشور سوئد دارای اقتصادی پیشرفته است و هزینه های زندگی در آن در مقایسه با کشورهای آلمان، اتریش و هلند بیش تر می باشد. بنابراین، چنانچه دانشجویان در کسب بورسیه تحصیلی موفق شوند، کمک شایانی در کاهش هزینه های  آن ها خواهد بود.

    از طرفی، تسلط به زبان انگلیسی در کشور سوئد و استقرار شرکت ها و استارتاپ های بین المللی بسیاری در این کشور همچون اسکایپ، اسپاتیفای، و… موجب شده تا شرایط یافتن کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط بسیار آسان تر شود بطوریکه آنها می توانند به راحتی در بازار کار کشور سوئد فعالیت نمایند.

    سوالات متداول مدرک زبان و نمره آیلتس برای تحصیل در سوئد

    برای تحصیل در دانشگاه های سوئد مدارک زبان مختلفی از جمله آیلتس، تافل و آزمون های کمبریج مورد پذیرش هستند.

    حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های سوئد نمره آیلتس 5.5 است. 

    خیر. به عنوان دانشجوی بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های سوئد به مدارک زبان معتبر از جمله آیلتس و تافل نیاز خواهید داشت. با اینحال برخی دانشگاه های سوئد مدارک زبان دیگر را نیز مورد پذیرش قرار می دهند.

    بله. دانشگاه های سوئد دوره های بسیاری را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی برگزار می کنند. این تعداد در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به مراتب بیشتر هستند.

    به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

    (59 نظر) – 5 از 5

    مقالات مرتبط

    18 دیدگاه دربارهٔ «نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های سوئد»

    1. مدرک زبان انگلیسی برای تحصیلی سوئد حتما باید آیلتس یا تافل باشه؟ من TESOL دارم. ممکنه برای تحصیل دانشگاه های سوئد قبول کنن؟

    2. دانشگاه های سوئد مدارک زبان بین المللی از جمله ایلتس و تافل را ملاک قرار می دهند. برای آزمون های زبان داخلی در کشورهای دیگر مانند مجارستان، اتریش، قبرس و… شانس بیشتری خواهید داشت.

    3. سلام و خسته نباشید. نمره ایلتسم جنرال هست. معدلم ۱۸.۵. رشته داروسازی هستم. میخوام برای دانشگاه های سوئد اپلای کنم. با این شرایط که مدرک زبان دیگه ای هم نخواد کدوم دانشگاه شانس دارم؟

    4. سلام. من مدرک زبان یا نمره ایلتس یا تافل ندارم اما کلا مکالمه و شنیدارم خوبه تو انگلیسی. برای تحصیل دانشگاه های سوئد میتونم اقدام کنم؟

    5. برای بورسیه سوئد هم میشه راهنمایی کنید؟ من نمره ایلتسم ۸ شده . معدل کارشناسیم هم ۱۷ هست. رزومم بد نیست.

    6. سلام. من مدرک زبانم دانشگاهی هست. اموزش زبان انگلیسی خوندم.برای دانشگاه های سوئد بخوام اقدام کنم حتما نمره آیلتس نیاز هست یا مدرک دانشگاهی ایران رو هم قبول میکنن برای نمره زبان؟

    7. نمره آیلتس برای دانشگاه اپسالا سوئد ضروریه؟ چون شنیدم مدرک زبان دیگه هم قبول می کنن. و اینکه نمره ایلتس من ۵.۵ هست.

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پیمایش به بالا